10 způsobů, jak budovat psychickou odolnost

Resilience, tedy odolnost vůči stresu a schopnost vypořádávat se s nepříznivými podmínkami, je jedno z populárních psychologických témat, jelikož má velký přesah i do každodenního osobního a pracovního života. Člověk s vysokou mírou resilience je více houževnatý a snadněji překonává překážky, má menší potíže se zvládáním stresu a nevzdává se snadno. Resilience není vrozenou charakteristikou (přestože jisté genetické dispozice bychom zřejmě najít mohli), spíše se mění v průběhu života podle toho, s jakými situacemi se setkáváme a co nám přinášejí. Každý může na své odolnosti aktivně pracovat. Americká psychologická asociace (APA) přinesla následujících 10 způsobů, kterými člověk může vyšší resilienci vybudovat.

Projevování osobnostních rysů při konzumaci alkoholu

Abstrakt: Lidé se snaží, aby byli ostatními vnímáni pozitivně a přesně. Proto v sociálním prostředí používají takové prostředky, které jim k dosažení tohoto cíle pomohou. V tomto článku výzkumníci zkoumají, zda konzumace alkoholu přesnějšímu a pozitivnějšímu vnímání napomáhá, či mu naopak škodí. Výzkumu se zúčastnilo celkem 720 participantů. Byla podpořena hypotéza, že alkohol (v porovnání s placebem nebo nealkoholickým nápojem) skutečně zvyšuje pozitivní mínění pozorovatelů, avšak jejich závěry nejsou přesnější.